close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השכרת רכב בישראל ביחס לעולם – סקירה

מערכת שורשג תמוז, תשפ25/06/2020

בישראל, ניתן למצוא מבצעים אטרקטיביים במיוחד להשכרת רכב, המתחילים מכמה עשרות שקלים בלבד ליום. במקרים רבים שווה לבחון אפשרות זו לפני שבוחנים אלטרנטיבות נוספות

תגיות:
צילום: shutterstock

השכרת רכב מהווה פתרון מתבקש ואטרקטיבי עבור שלל מצבים אפשריים – כמובן שבעת חופשה בחו"ל מדובר באחת מהאפשרויות העיקריות והנוחות ביותר העומדות לרשותנו, אך גם כאן בארץ שוק השכרת הרכב משגשג, ולא רק עבור תיירים מחו"ל. ישראלים רבים בוחרים להשכיר רכב במקרים רבים, ביניהם גם בעלי רכבים רבים אשר רכבם אינו מתאים או נוח לביצוע נסיעה ספציפית (דוגמת נסיעה ארוכה לאילת, נסיעה בה נדרשים להעביר ציוד רב וכו'). בעוד השכרת רכב היא שירות מבוקש ונפוץ הן בארץ והן בחו"ל, מעניין לסקור בכלליות – מה מאפיין השכרת רכב בארץ מול השכרה דומה בחו"ל? האם מדובר בשירות אטרקטיבי ומשתלם

צילום: shutterstock
באותה מידה בארץ ובחו"ל?

השכרת רכב – קריטריונים שמשפיעים על המחיר
כאשר מנסים לסקור את ההבדלים בין השכרת רכב בארץ ובחו"ל, חשוב לתת את הדעת לקריטריונים שונים אשר משפיעים משמעותית על המחיר, כאשר חלקם רלבנטיים עבור כל המדינות.

קריטריון ראשון הוא כמובן גיל הנהג – מחיר השכרת רכב עבור נהגים צעירים (בדרך כלל מדובר בגילאים שמתחת לגיל 25 או 30, מה שעשוי להשתנות מעט ממדינה למדינה) יהיה כמובן גבוה יותר מאשר לנהגים וותיקים ומנוסים, ובמקרים מסוימים כלל לא תתאפשר השכרת רכב מתחת לגיל מסוים. בארץ חברות מסוימות אינן משכירות כלל לנהגים צעירים חדשים, וחברות אחרות מוכנות להשכיר אך במחירים גבוהים יותר.

קריטריון מתבקש נוסף הוא כמובן גודל הרכב וסוגו, כאשר רכבים מרווחים, גדולים וחדשים יותר וודאי יהיו יקרים יותר מאשר רכבים קטנים. עם זאת, במקרים רבים אין כל צורך ברכב גדול ואז ניתן ליהנות מהשכרת רכב קטן וקומפקטי במחירים אטרקטיביים ביותר.

גם הקילומטראז' שאתם צפויים לעשות עם הרכב השכור משפיע במקרים רבים על המחיר, כך שעבור נסיעות קצרות יחסית תוכלו למצוא השכרת רכב במחיר נמוך ביותר.

לבסוף, כדאי לזכור כי גם משך זמן ההשכרה הוא קריטריון המשפיע על המחיר. השכרה ארוכת טווח תהיה יקרה יותר מכיוון שמדובר ביותר ימי השכרה, אך במקרים רבים המחיר פר יום יהיה נמוך יותר מאשר בהשכרות ארוכות טווח. כאשר מדובר בטיול בחו"ל, למשל, פעמים רבות יהיה משתלם יותר להשכיר רכב לכל תקופת השהייה בחו"ל, ולא רק לימים בודדים מתוכה.

תחום בו ישראל בהחלט אינה היקרה ביותר – השכרת רכב בארץ מול חו"ל
בתחומים רבים בחיי היומיום (החל ממחירי בתים ודמי שכירות ועד לקניות במכולת) התרגלנו כבר לכך שישראל היא מהמדינות היקרות ביותר בעולם. אך קביעה זו אינה נכונה עבור התחום של השכרת רכב – בישראל ניתן למצוא לא אחת מבצעים אטרקטיביים ביותר אשר הופכים את השכרת הרכב כאן לזולה ומשתלמת ביותר ביחס ללא מעט מדינות בעולם.

נתחיל דווקא עם מדינות בהן נצפה למחירים זולים יותר – במדינה כמו הודו, למשל, מחירי השכרת הרכבים עלולים להפתיע אתכם ולהיות יקרים יותר מאשר בארץ, לפחות כאשר משווים בין דגמי רכבים זהים. כך גם במספר מדינות אסיאתיות נוספות.

בארצות הברית, לעומת זאת, תעשיית הרכב מאז ומתמיד זוכה לסבסוד ממשלתי ניכר ולכן כל מה שקשור לרכבים באמריקה הוא לרוב זול ביותר. לכן תוכלו למצוא השכרת רכב זולה ביותר בארצות הברית, אך בעיקר של רכבים מקומיים (אמריקאיים).

באירופה, לעומת זאת, המצב שונה ונבדל בין מדינות שונות. בחלקן ניתן למצוא השכרת רכב במחירים נמוכים יחסית, אך באופן כללי לא מדובר בשירות זול במיוחד. במדינות אירופאיות שונות נשלם מעל למאה יורו ליום עבור רכב מושכר, מה שגבוה יותר משמעותית ממחיר ההשכרה הזמין עבורנו כאן בארץ.

בישראל, ניתן למצוא מבצעים אטרקטיביים במיוחד להשכרת רכב, המתחילים מכמה עשרות שקלים בלבד ליום. במקרים רבים שווה לבחון אפשרות זו לפני שבוחנים אלטרנטיבות נוספות.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה